انواع مدرک فنی و حرفه‌ ای

 ممکن است مدارکی متفاوت از سازمان فنی و حرفه‌ ای کشور را دیده باشید ولیکن تفاوت آن ها و اعتبارشان چیزی ندانید در این جا قصد آشنایی شما با آن ها را داریم. ( مدرک فنی و حرفه‌ ای )فنی حرفه ای

  1. مدارک رسمی
  2. مدارک مورد تایید
  3. مدارک گذر مهارتی

 

مدرک فنی و حرفه ای

1- مدارک رسمی

برای این نوع مدرک مهارت آموز در آزمون های رسمی سازمان که تاریخ آن از قبل مشخص می باشد شرکت کرده و در صورت قبولی مدرک رسمی و بین المللی فنی و حرفه ای دریافت می کند.این مدارک در سایت رسمی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور قابل استعلام می‌باشد

این مدارک همچنین دارای کد ملی آموزش شغل می‌باشد که بین‌المللی بوده و در سایر کشورها نیز به رسمیت شناخته می‌شود و می‌توان ترجمه و در کشورهای دیگر نیز استفاده نمود.

مدرک فنی حرفه ای

مدرک فنی و حرفه ای

 

مدت اعتبار مدرک فنی و حرفه‌ ای پنج سال است و با داشتن این مدرک می‌توانید از بانک ها وام اشتغال زایی دریافت کنید

 

2- مدارک مورد تایید

این مدارک توسط آموزشگاه های آزاد وابسته به سازمان صادر می‌شود که مورد تایید سازمان فنی و حرفه‌ای قرار می‌گیرد.

در این مدارک نام و آرم مدیر موسسه آزاد هم در کنار آرم سازمان فنی حرفه‌ای قرار می‌گیرد در صورتی که این کار برای هیچ مدارک رسمی دولتی انجام نمی‌شود.

این مدرک قابل استعلام نمی‌باشد زیرا که توسط خود سازمان فنی و حرفه‌ای صادر نمی‌شود بلکه فقط تایید شده است.

این مدارک بین‌المللی نیست و در نتیجه قابل استفاده در سایر کشور‌ها نیز نمی‌باشد و همچنین امکان دریافت وام بانکی نیز ندارد.

 

3- مدارک گذر مهارتی

توجه داشته باشید که این مدارک جزو  مدارک غیر رسمی بوده و تمامی شرایط مدارک غیر رسمی که در فوق اشاره شد در مورد این مدارک صدق می کند اما با این حال این مدارک دارای محدودیت های زیر نیز می باشند :

الف  )  این مدارک جهت آموزش های کپسولی یک تا دو ساعته توسط آموزشگاه آزاد و نیز برای آموزش هایی که در همایش ها ، سمینار ها و نمایشگاه ها برگزار می شود صادر می شود.
ب ) موسسات آموزش آزاد به هیچ عنوان حق دریافت هیچگونه هزینه ای از دانشجو بابت صدور این مدارک ندارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X
Add to cart