مدرک فنی حرفه ای برای مهاجرت

مدرک فنی حرفه ای برای مهاجرت

مدرک فنی حرفه ای برای مهاجرت

همانطور که در مقاله های گذشته اشاره شد مدارک فنی حرفه ای متفاوت هستند که هر کدام از این مدرک فنی حرفه ای برای کاربردهای متفاوت صادر می گردد .

هر کدام ازمدارک فنی حرفه ای دارای مزایا و امتیازاتی هم داخل کشور و هم بین المللی هستند که به ترقی افراد در مسیر شغلی پیش رویشان کمک زیادی می کند.

در مقاله های قبلی انواع مدارک فنی حرفه ای و ارزش هر کدام از مدارک فنی حرفه ای مورد بررسی قرار گرفت.در این مقاله قصد داریم تا مدرک فنی حرفه ای برای مهاجرت را مورد بررسی قرار دهیم.

در برخی از کشورها  وضعیت اقتصاد و رفاهی در حد بسیار خوبی است و به این امر تمایل افراد در کشورهای دیگر را برای سکونت  در آن کشور بوجود می آورد.

این موضوع در کشور ما نیز طرفدارانی دارد. حال باید این نکته را در نظر داشته باشیم که هر فردی با توجه به شرایط ،تخصص ،مدرک باید شیوه ای را برای مسافرت، مهاجرت و یا اقامت خود انتخاب نماید.

در این بین داشتن مدرک فنی حرفه ای می توانند تاثیر بسزایی دراین امر داشته باشد. مدرک ارائه شده از سوی سازمان فنی حرفه ای به دلیل تاییدیه توسط سازمان جهانی کار بعنوان مدرک بین المللی فنی حرفه ای نیز شناخته می شود. افراد در صورتی که موفق به اخذ انواع مدارک فنی و حرفه ای شوند، امکان اشتغال در تمامی کشور های مورد تایید عضو سازمان جهانی کار(ILO) را پیدا می کنند.

این نکته را باید توجه داشت که تمامی کشورهای توسعه یافته عضو سازمان جهانی کار می باشند و گواهینامه فنی حرفه در بیش از ۷۰ کشور معتبر می باشد.

اگر می خواهید بهترین مدرک فنی حرفه ای برای مهاجرت به استرالیا و کانادا  که بهترین کشور ها برای مهاجرت هستند را بدانید این مقاله همراه باحتما مطالعه نمایید.

در پروسه مهاجرت به کانادا و استرالیا که از طریق skill workers انجام می شود ، شخص متفاضی چنانچه دارای این مدارک باشد یک متخصص محسوب شده و همین امر موجب یافتن شغل در کانادا و استرالیا موفق تر و راحت تر می شود.

مدرک فنی حرفه ای برای مهاجرت

هم اکنون متخصصین رشته های فنی ذیل که از کشور ایران مدارک خود را اخذ نموده اند در استرالیا و کانادا قابل پذیرش اند:

۱-      اتومبیل (مکانیک، برق، نقاشی)

۲-      برق صنعتی و عمومی

۳-      جوشکاری

۴-      نجاری و کابینت سازی

۵-      لوله کشی

شرایط:
  • اگر رشته شما جزء رشته های کابینت سازی، نجاری، بنایی ، آشپز، آرایشگری، قناد، سازنده دیگ بخار، شکل دهنده فلز، تنظیم کننده جوشکار،  ریخته گری با ماشین آلات فلزی، شکل دهنده فلزات، جوشکار فشار قوی، شکل دهنده ورقه های فلزی در کارگاه، سازنده ابزار و جوشکاری است ارزیابی شما از طریق OSAP انجام می گیرد و اگر رشته شما خارج از رشته های ذکر شده می باشد ارزیابی مدارک شما از طریق MSA انجام می گیرد.
  • سن متقاضی باید کمتر از ۴۵ سال باشد (ملاک محاسبه سن، سن متقاضی در تاریخ صدور دعوتنامه می باشد)
  • ارائه مدرک آیلتس با نمره ۶ در هر ۴ مهارت برای متقاضی الزامی است.

شرایط مهاجرت به استرالیا با استفاده از مدارک فنی و حرفه ای:

  • دارا بودن سابقه کار

برای مهاجرت به استرالیا از طریق برنامه های مهاجرتی موجود برای فارغ التحصیلان رشته های فنی و حرفه ای، لازم است که حداقل 5 سال سابقه کاری مرتبت با مدرکتان داشته باشید. البته این مدت با دارا بودن گواهینامه فنی حرفه ای کشور استرالیا، کاهش پیدا می کند و ممکن است این میزان به 3 سال تبدیل شود.

  • پشت سر گذاشتن مصاحبه

برای اینکه توانایی و شیوه کار شما ارزیابی شود، مصاحبه ای ترتیب داده می شود که شما باید در آن زمان بتوانید توانایی و شیوه کاری خود را به خوبی توضیح دهید.

شرایط مهاجرت به کانادا با استفاده از مدارک فنی و حرفه ای:

  • دارا بودن پیشنهاد شغلی

برای اینکه بتوانید با استفاده از مدارک فنی و حرفه و برنامه های مهاجرتی ویژه این مدارک به کانادا مهاجرت کنید، لازم است که سابقه کار مشخصی داشته باشید. اگر سابقه کار به صورت تمام وقت را دارید، باید این سابقه بین 2 الی 5 سال باشد و شما حداقل 30 ساعت در هفته مشغول به کار بوده باشید.

  • دارا بودن سابقه کار

در رابطه با سابقه کار های نیمه وقت این زمان برابر است و توجه داشته باشید که باید حداقل 15 ساعت در هفته مشغول کار بوده باشید.

  • دارا بودن سطح مشخصی از زبان انگلیسی یا فرانسه

برای اینکه بتوانید با استفاده از مدارک فنی و حرفه ای به کانادا مهاجرت کنید، لازم است که حداقل نمره ذکر شده در بخش خواندن4 بخش نوشتن 5/3 بخش مکالمه و شنیدن 5 را در آزمون آیلتس داشته باشید

اگر به زبان فرانسه تسلط دارید، باید حداقل در مهارت مکالمه و شنیدن سطح clb5 و در مهارت های خواندن و نوشتن در سطح clb4 باشید تا بتوانید از برنامه مهاجرتی ویژه فارغ التحصیلان رشته های فنی حرفه ای استفاده کنید.

مدرک فنی حرفه ای برای مهاجرت

مدرک فنی حرفه ای برای مهاجرت

سوالات
  • بهترین مدرک فنی حرفه ای برای مهاجرت به کانادا چیست؟

مشاغل فنی در کشور کانادا، در حال رشد و شکوفایی هستند و این موضوع باعث شده است تا مشاغل بسیار خوبی در رشته های فنی برای مهاجرانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، به وجود بیاید و برنامه های مهاجرتی ویژه ای برای فارغ التحصیلان رشته های فنی به کانادا شکل بگیرد

  • میزان مهارت زبان برای مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه ای چقدر است؟

چهار امتیاز در بخش خواندن آیلتس، سه و نیم امتیاز برای نوشتن و 5 امتیاز برای مکالمه و شنیدن نیاز است

  • شرایط مهاجرت به کانادا با استفاده از مدارک فنی و حرفه ای چیست؟

دارا بودن پیشنهاد شغلی
دارا بودن سابقه کار
دارا بودن سطح مشخصی از زبان انگلیسی یا فرانسه

  • بهترین مدرک فنی حرفه ای برای مهاجرت به استرالیا چیست؟

حسابداری کشاورزی مشاور کشاورزی تکنسین کشاورزی باغبان لوله کش جوشکار نجار نوازنده موسیقی دان معلم کودکان مربی ورزش مکانیک الکترونیک معمار نقشه بردار دامپرور از محبوب ترین و پرمتقاضی ترین رشته های مورد نیاز مدرک فنی حرفه ای است

  • میزان سابقه کاری مورد نیاز برای مهاجرت به استرالیا با مدرک فنی حرفه ای چقدراست؟

این سابقه بین 2 الی 5 سال باشد و شما حداقل 30 ساعت در هفته مشغول به کار بوده باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X
Add to cart